creditfix.ro

duminică, 27 ianuarie 2013

Imprumut rapid - doua treimi din clientii institutiilor financiare nebancare isi restituie imprumuturile rapide fara probleme

Doua treimi din clientii institutiilor financiare nebancare isi restituie imprumuturile rapide fara probleme
Doua treimi din clientii institutiilor financiare nebancare
isi restituie imprumuturile rapide fara probleme

Doi din trei romani care au apelat la serviciile unei institutii financiare nebancare isi permit sa restituie creditele contractate fara a pune presiune pe bugetele personale, releva un studiu realizat de YouGov la initiativa companiei de credite de consum Provident Financial Romania.


Mai mult, 33% dintre ei reusesc sa puna deoparte bani ca urmare a unei bune planificari a cheltuielilor casnice.

Cei mai multi acceseaza credite de valoare mica, pe termen scurt, valoarea medie a tuturor datoriilor individuale fiind sub 5.000 de lei. Creditele accesate de participantii la studiu au rolul de a echilibra bugetele personale si familiale sau de a asigura diferenta necesara pentru a acoperi cheltuieli neprevazute.

8 din 10 persoane chestionate au declarat ca le-ar fi dificil sau imposibil sa faca rost de bani pentru o nevoie urgenta si 6 din 10 nu au un cont bancar. In aceasta situatie, este extrem de important ca institutiile financiare nebancare sa le ofere o alternativa convenabila celor care altfel ar fi privati de accesul la o forma de finantare”, a declarat Ivo Kalik, directorul general al Provident Financial Romania.

De altfel, 91% dintre cei chestionati au declarat ca imprumuta doar sume de bani care se potrivesc situatiei lor financiare si 94% spun ca analizeaza atent avantajele si implicatiile contractarii unui imprumut inainte de semnarea contractului. 
Studiul este realizat pe un esantion de 2.164 de respondenti.


Peste 50% spera la o imbunatatire a situatiei financiare in 2013


Peste 65% dintre clientii institutiilor financiare nebancare (IFN) din Romania declara ca sunt mai prudenti cu cheltuielile lor zilnice comparativ cu anul trecut, insa 53% dintre ei considera ca situatia lor financiara se va imbunatati in 2013, fie ca urmare a schimbarii locului de munca, fie datorita realizarii unor venituri mai mari.

Potrivit sondajului, 48% dintre respondenti se asteapta ca situatia economica a Romaniei sa se inrautateasca anul viitor. In acelasi timp, principala ingrijorare pentru peste 60% dintre cei chestionati este legata de presiunea cheltuielilor zilnice asupra bugetelor personale, proportia crescand usor odata cu varsta.

Astfel, 65% dintre cei chestionati au declarat ca nu au reusit sa puna nimic deoparte in acest an si 73% dintre ei si-au anulat sau si-au amanat investitiile majore pentru urmatoarea perioada.

Pentru a echilibra bugetele personale si pentru a mentine sub control cheltuielile neprevazute, 70% dintre cei care nu reusesc sa economiseasca apeleaza la credite de consum de valoare mica, pe termen scurt, in timp ce 30% dintre romani apeleaza la cardurile de credit. Principalul criteriu pentru achizitionarea acestor produse financiare este rapiditatea cu care pot beneficia de o linie de creditare care sa echilibreze pe termen scurt bugetele personale.

“In conditiile unui context economic incert si a cresterii ingrijorarii referitoare la costurile traiului cotidian, educatia financiara si creditarea responsabila trebuie sa fie, mai mult ca oricand, prioritatea tuturor institutiilor financiare. Clientii au nevoie de sfaturi care sa ii ajute sa isi gestioneze finantele personale si creditele in derulare, astfel incat sa isi poata tine sub control situatia financiara”, a spus Ivo Kalik, directorul general al Provident Romania.

Cercetarea YouGov face parte dintr-o initiativa desfasurata in randul clientilor grupului britanic International Personal Finance (IPF) in toate cele sase tari in care acesta este prezent: Romania, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria si Mexic. Rolul sondajului este de a identifica modalitatea in care consumatorii percep climatul socio-economic si care sunt cele mai importante probleme pentru acestia.

Provident ofera serviciul optional de gestionare la domiciliu a creditului, prin intermediul caruia clientii pot primi banii in 48 de ore chiar la ei acasa, unde un agent ii va vizita apoi pentru incasarea ratelor.

Provident este parte a grupului britanic IPF, care are 2,5 milioane de clienti in cinci tari din Europa Centrala si de Est, precum si in Mexic.


Provident estimeaza ca va acorda imprumuturi rapide de peste o suta de mil. euro in acest an

Provident Financial Romania estimeaza ca va incheia acest an cu imprumuturi acordate de peste o suta de milioane euro, nivel similar celui de anul trecut.

Rezultatul final va depinde de cum evolueaza luna decembrie, in care se realizeaza un volum triplu de credite fata de o luna obisnuita.

"Cea mai mare parte a volumului de imprumuturi se realizeaza in luna decembrie, cand obtinem triplu fata de o luna normala si de cinci ori mai mult decat in luna ianuarie”, a explicat Ovais Siddiqui, directorul financiar al Provident
Potrivit acestuia, romanii imprumuta bani inainte de sarbatori pentru a cumpara cadouri, pentru a avea un Craciun indestulator si a se simti bine.

Referitor la creditele acordate, Ovais Siddiqui a aratat ca exista 3 varfuri intr-un an, respectiv de Paste, la inceperea anului scolar si de sarbatorile de iarna.

In ceea ce priveste profitul, Provident se asteapta la un nivel asemanator anului trecut, cand a fost de 4,1 milioane lire sterline (4,7 milioane euro).

“Pana in przent, anul acesta suntem in linie cu profitul de anul trecut, trebuie sa vedem cum incheiem", a precizat Siddiqui.

In 2011, compania a acordat credite in valoare de peste 87 milioane lire sterline (circa 101 milioane euro), fata de 74,6 milioane lire sterline in 2010, iar numarul clientilor a urcat cu 20%, la 249.000.

Pana la jumatatea acestui an, compania a investit 140 milioane euro de la inceputul activitatii in Romania, in 2006
Potrivit directorului financiar, piata romaneasca are un potential de 500.000 de clienti pentru creditele de consum de mica valoare.

Provident Romania are peste 60 de unitati la nivel national, dupa ce a deschis anul acesta puncte de lucru la Baia Mare, Satu Mare, Vaslui, Miercurea Ciuc si alte orase mai mici.

Compania de credite de consum are in prezent circa 750 de angajati, iar pentru anul viitor preconizeaza un avans al numarului de salariati cu aproximativ 8%. De asemenea, Provident colaboreaza cu circa 4.000 de agenti.


 

Articol preluat de pe: http://www.dailybusiness.ro